Nyhedsbrev
Servicekoncept

Servicekoncept

Nykøbing Apotek

I henhold til Lægemiddelstyrelsens bekendtgørelse fastsættes nedenstående servicemål for Nykøbing Apotek:

 

 

Servicemål

Efterlevelse af mål ved seneste måling 

Distributionsopgaver

 

 Ventetid

Den gennemsnitlige ventetid over en periode på 1 uge, må ikkeoverstige 5 minutter.

Minimum 95 % af apotekets kunder ekspederes indenfor 10 minutter.

Gennemsnitlig ventetid: 2:01 minutter

Antal ekspederet indenfor 10 minutter: 99,96%

Målingen er foretaget: Sep. 2018

 Fejludleveringer

Der må højst konstateres 0,02 % fejl ved receptekspedition i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.  

 

Der må højst konstateres 0,02% fej ved dosisekspedition i forhold til antal dosisordinationer inden for de sidste 12 måneder

 

Fejl ved receptekspedition: 0,014 %

Målingen er foretaget: September 2018

 

Fejl ved dosisekspedition: 0,015 %

Målingen er foretaget: November 2017

 Servicegrad

Det er apotekets målsætning at have lagerhold af receptpligtige

lægemidler samt apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler til mindst 98 % af vores ekspeditioner.

 

Lagerhold: 99,0 %

Målingen er foretaget: September 2018

 Apotekets information og faglige rådgivning

 

 

 Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder

Målet er at 80 % af alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin og receptpligtig medicin inviteres til dialog.

 

Invitation til dialog: 73,2 %

Målingen er foretaget: Marts 2017

 

Information/faglig rådgivning til dosiskunder

 Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler får en kopi af doseringskortet ved opstart og ved ændringer. Herefter rådgives med udgangspunkt i kundens behov.

 

Alle dosiskunderne fik kopi ved opstart og ændringer.

Måling er foretaget: November 2017

 

 Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder

 Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket. Kunden modtager oplysning om substitution, såfremt det udleverede lægemiddel har et andet navn, end det lægen har ordineret. Kunden modtager desuden ekstra oplysninger om bivirkninger, hvor det skønnes relevant.

 

Alle forsendelseskunderne fik vedlagt skriftlig information om tilbud om rådgivning og information om medicin og dosispakket medicin.

Måling er foretaget: Oktober 2018

 

Vig Apoteksudsalg

I henhold til Lægemiddelstyrelsens bekendtgørelse fastsættes nedenstående servicemål for Vig Apoteksudsalg:

 

 

Servicemål

Efterlevelse af mål ved seneste måling 

Distributionsopgaver

 

 Ventetid

Den gennemsnitlige ventetid over en periode på 1 uge, må ikkeoverstige 5 minutter.

Minimum 95 % af apotekets kunder ekspederes indenfor 10 minutter.

Gennemsnitlig ventetid: under 5 minutter

Antal ekspederet indenfor 10 minutter: 100%

Målingen er foretaget: Sep. 2018

 Fejludleveringer

Der må højst konstateres 0,02 % fejl ved receptekspedition i forhold til antal ordinationer inden for de sidste 12 måneder.  

 

Der må højst konstateres 0,02% fej ved dosisekspedition i forhold til antal dosisordinationer inden for de sidste 12 måneder

 

Fejl ved receptekspedition: 0,014 %

Målingen er foretaget: September 2018

 

Fejl ved dosisekspedition: 0,015 %

Målingen er foretaget: November 2017

 Servicegrad

Det er apotekets målsætning at have lagerhold af receptpligtige

lægemidler samt apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler til mindst 98 % af vores ekspeditioner.

 

Lagerhold: 99,2 %

Målingen er foretaget: September 2018

 Apotekets information og faglige rådgivning

 

 

 Information/faglig rådgivning til skrankekunder samt telefonkunder

Målet er at 80 % af alle apotekets kunder der køber håndkøbsmedicin og receptpligtig medicin inviteres til dialog.

 

Invitation til dialog: 73,2%

Målingen er foretaget: Marts 2017

 

Information/faglig rådgivning til dosiskunder

 Alle kunder der modtager dosisdispenserede lægemidler får en kopi af doseringskortet ved opstart og ved ændringer. Herefter rådgives med udgangspunkt i kundens behov.

 

Alle dosiskunderne fik kopi ved opstart og ændringer.

Måling er foretaget: November 2017

 

 Information til forsendelseskunder samt e-handelskunder

 Information gives via indlægssedler, som følger lægemiddelpakningerne. Kunden oplyses desuden om at kunne få yderligere oplysninger om lægemidlerne ved henvendelse til apoteket. Kunden modtager oplysning om substitution, såfremt det udleverede lægemiddel har et andet navn, end det lægen har ordineret. Kunden modtager desuden ekstra oplysninger om bivirkninger, hvor det skønnes relevant.

 

Alle forsendelseskunderne fik vedlagt skriftlig information om tilbud om rådgivning og information om medicin og dosispakket medicin.

Måling er foretaget: Oktober 2018

 

Dine oplysninger